Blidö


puss på er
fler bilder finns på min facebook, vågar inte riktigt lägga upp fler eftersom jag inte vet vad folket på bilderna tycker om det :) (Frida Flodin)

förlåt, nu blir jag lite tråkig o skriver exakt likadant igen, men aa, ni får leva meddet för jag e lat. men om ni har läst det på mitt andra jag behöver ni inte läsa det här också ;)

ja, tillbax från lägret på blidö.

uppgången var jobbigast. gå upp kl. 5 på morgonen och inte somnat förrns typ tovl va ganska kämpigt. när det sen visade sig att alla inte kunde sitta på bussen (som vi skulle åka med i ca en och en halv timme) sjönk humöret snabbt. jag ville bara få stoppa in lurarna i öronen, sätta på lite ny musik, luta huvet mot kudden och sova. men nej. inte det.
    men dety gick ganska bra ändå, fick dela säte med maya en bit o sen satt jag på golvet som va helt okej ändå.

väl framme skulle vi gå en kilometer vilket va okej, men jag gik tyvärr o snacka hela vägen med en viss person jag inte vill prata så mkt med för vi har...ja lite besvär som vi döljer. men iallafall, vi kom fram o jag drog mig lite smidigt undad personen. det fanns två hus som man kunde sova i, ett där det skulle vara släkt vid tolv och ett där det skulle vara släkt vid 2. typ de flesta ville inte i 2 huset, men alla kunde inte sova där så tolv huset blev ett "ty 2 hus" också ;)

sen så delades vi in i grupper och gjorde en massa samarbets och lek övningar med varandra. vi va ju alla ettor så vi delades in några musiker, några dansare och några teatrare. det va kul o träffa lite nytt folk, igen typ. så vi tillbringade större delen va dagen med det och på kvällen käka vi middag o så vare underhållning där det sluta med att jag stod upp och sjönh en kelly clarkson låt med tre andra tjejer. och man kan väl säga att mina nerver inte var berädda på det så eftre fick jag en liten efter scenskräck o det är inte kul. jag skaka, mådde skit illa o kändes som jag skulle spy.
jag måste verkligen göra mig av med det där, speciellt inför fredag då jag o resten av min rockensembel ska uppträda inför hela skolan på lunchunderhållningen. ojojojoj.
     men iallafall, på kvällen körde vi typ dans, eller disco eller vad man ska kalla det. satt på taket under stjärnorna (så himla fint det va) o rökte lite vattenpipa o käka godis. somna väl sådär vid tre och då i en liten säng tillsammans med maya o lollo. det va vamrt ;P

dan därpå skulle jag o nåra till diska upp efter frukosten, bara att vi blev lite underbemannade och skulle desutom städa exakt hela köket och plocka ner alla matvaror som va kvar o sånt. det va inte så kul o ganska stressande. särkskilt med en trea som kuta omkring o slängde iväg arga order och va almänt skitsur på allt! :S

förlåt, men det va inte vårat fela tt våra kompisar inte palla hjälpa till o du råka vara utvald kökspersonal lixom!
sen vare iallafall lite mer lekar o sammarbetesövningar o sånt, men lite lugnare vilket va skönt eftersom de flesta va väldsigt trötta. sen bar det av hemmåt.
jag gick desutom runt med en, renut utsagt, förjävlig migrän o orkade ingenting. ljuset va skit jobbigt, ljuden va skitjobbiga o jag orkade typ inget. men ett gigantiskt tack till mina underbara vänner som hjälpte till med typ allt då, det va väldigt lättande och skönt! TACK! :)

så, långt o kanske lite tråkigt, men jag sa ju att jag skulle säga vad som hände ;)
nu ska jag käka fiskpinnar o skriva svenskaläslogg.
pusspuss<3

Kommentarer

Säg något sött:

Ditt namn om du vill:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (kommer bara synas för mig)

URL/Har du en cool blogg själv:

Du har tagit dig hit så säg något:

Trackback
RSS 2.0