dan före dan


julhälsning för de nyttiga (bild google.se) även om jag ÄLSKAR Att vara onyttig ;)<3

som alla har som överskrift just idag. kanske för att julen är en av de strösta händelserna på året för många. det är det ju, ur alla vinklar, men de som verkligen tjänar bäst på det är såklart affärerna. reklam efter rekalm skickas ut, visas i tv och spelas på radio. affärerna är smockade med rabatter och erbjudande och de minst bjudande vinner.
     det är det som gör mig lite fundersam över julen. när man va liten tänkte man inte på det, och inte på att handla julkalppar och man kände inte stressen på samma sätt. nu gör man det. man går igenom den varje år och man mår allt dåligt av det. vad ska man göra för att få tillbaka de lätta rätta julkänslorna från när man var liten?men jag säger inte att jag vill strunta i julen, tvärtom jag vill bara uppleva den mer och mer, fast utan stressen. för dofterna, känslorna och alla möten är alltid underbara. minnen fylls och skratt ekar mellan väggarna. det är något av det finaste som finns. och egentliogen behövs inga presenter, för huvudsaker med julen är väl att man ska ha varandra, eller hur?

sitter nu och dricker en smoothie á la frutt och tänkte bara dela med mig av hur man gör det.
- du tar så mkt vanilj glass du vill ha och så det blir lagom fast men flytande. även efter smaklökar ofcourse.
- sen tar du lite vanlijyoughourt
- sen tar du de frukt eller annat du vill ha, i min har jag två pansions frukter
- sen tar du för att smaksätta ytterligare något som t.ex. kakao (för att jag älskar choklad) jag tar en tesked.
- sen mixmixmixmixmixmixm, jag använder en stavmix som går utmärkt.

smaka, se vad som behövs mer, ifall inget så ere bara å hälla upp i ett snyggt glas, ta fram lite sugrör och njut!

det var allt för mig på dan för dan före dopparedan! hare bäst
puss<3<3

Kommentarer

Säg något sött:

Ditt namn om du vill:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (kommer bara synas för mig)

URL/Har du en cool blogg själv:

Du har tagit dig hit så säg något:

Trackback
RSS 2.0