Söndag

Nej men hejsan där :)

vet ni vad, i förrgår var det söndag o då hände en massa saker som jag tänkte dela med mig av till er :)
först så väcktes jag av en glatt sjungande familj, ej "lillebror" eftersom han är för laat ;)
sen skulle man göra sig i ordning för de sista konserterna i Berwalldhallen!!! mamma hjälpte mig locka håret så de blev alldelles vågigt och fint :) sen så fick jag skjuts av Beatriice o vet ni vad, hon fyllde 15 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! så som en lite försmak på födelsedags present till henne så gav jag henne en jullök i jätte fin kruka :)
sen va vi framme o då va de genast dags att ställa upp sig o repa,repa, repa och repa! det är nog det jag kommer sakna minst men endå mest! för det är så otroligt jobbigt ibland och så otroligt kul!!!! haha
men sen fick vi iallafall paus och alla åt lite av den mat de haft med sig. jag käka mammas makaronisallad (mumms) och drack julmust! wwiiii, julmust är såå mkt godare än cola. 
tillslut var det iallafall dags för första konserten! det gick väl helt okej, min röst sprack några gånger men så blir det lätt när man e förkyld :S. det var jätte kul att sjunga med Riltonsvänner, men det kändes som om hela konsert delen gick vääldigt snabbt! och tillslut var det time to byta om till Lucia. som vanligt var alla väälldigt stressade och som jag fick lite lätt damp på. Elinda va Lucia den här gången och hon var jätte fin. de hade lite problem med ett ljus som satt lite löst men jag tror att det fixade sig.
när vi skulle in råkade leden gå före lucian vilket var lite synd eftersom det är Elinda som ska gå först. men jag hoppas att inte så många i publiken tänkte på det. Elinda sjöng ett jäätteee fint solo!!! det märktes inte alls att hon var nervös och det lät jätte fint :)
vi sjöng igenom våra sånger som jag tyckte gick okej, och som publiken verkade gilla för de envisades med att helt plötsligt bryta ut i applåder, fast man inte ska det mitt i ett lucia tåg. men men, är vi bra så är vi ;)

sen var det slut på första konserten och även lucia delen gick väldigt fort. tyckte också att när vi sjöng sankta lucia sista gången så gick det lite för fort.
vi skulle vänta på några i publiken som skulle gratta henne på hennes födelsedag och ge henne presenter men då var det tydligen en ny lag på att inga "luciaflickor" fick stanna kvar i lobbyn. OCH INGA UNDANTAG!!!!! men sen fick vi iallafall gå dit och så stod vi o prata lite med dem. sen så gick vi vidare för att hälsa på min familj men då kom en ny förälder och dampa ut. jag försökte få oss att få stanna kvar men då sa hon en massa störda saker som jag tycker att hon kunde stoppa upp i arslet, men så fick vi gåt tillbaka :( jävla subba!!!! en sån som hon förstör en sista Julkonserter i Berwalldhallen, och jag vet, jag ska inte haka upp mig på sånna småsaker men det gör jag. det är sån jag e och det får man leva med om man har tänkt att tillbringa tid med mig.
andra konserten gick lite bättre än den första i vissa låtar, som den ofta gör eftersom man kommit in i det lite mer. som vanligt tyckte jag att det gick väldigt fort, plus att jag stör mig på att Cissi ska envisas med att sjunga med när hon dirigerar sina mellanstadie klasser. det kan man fan inte göra, särskilt inte när dt är radioinspelning. hoppas verkligen hon tänker på det. förövrigt så glömde hon att sätta ner oss i första men som tur var så kom hon ihåg det denna gång :)
och nu låter det som om jag får ett meddelande, vänta...
så...var var jag...joh

o så var det än en gång dags för stressen inför lucia delen och jag och matilda kom på att varför stressa? vi får ju endå bara stå och vänta sen. så vi tog det lugnt :)
nu var det Veronica som skulle vara lucia. hon var också jätte fin och jätte duktig :) önskar jag kunde ha samma scenkänsla som de och att jag skulle våga sjunga inför folk och vara lika fina som de.
båda två var verkligen jätte duktiga!!!!!! BRAVO :) hihi
den här gången applåderade inte publiken efter låtarna utan de väntade snällt tills efter alltihopa :)
dessutom var min "lillebror" och hans vän o lyssnade. när jag gick förbi dem såg det ut som de sov, men jag hoppas att de bara njöt ;) haha

och idag (tisdag) är det dags för den absolut absolut sista julkonserten i Nacka musikklasser....undrar om jag kommer gråta? det låter lite töntigt men kanske.... gråter så lätt ibland och särskilt om nån annan kommer börja gråta, men vi får se.
nu ska jag se om jag har några bilder på Holken och Danne och isåfall skicka dem till Carro.

så pusspuss på er och önska mig lycka till ikväll :)

ps. pics kommer :)


Kommentarer

Säg något sött:

Ditt namn om du vill:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (kommer bara synas för mig)

URL/Har du en cool blogg själv:

Du har tagit dig hit så säg något:

Trackback
RSS 2.0